ادکلن های شرکتی به محصولاتی گفته می شود که در کشورهایی چون امارات، ترکیه،فرانسه ، آمریکا ، چین و غیره پر و آماده می شود. این عطرها تقلبی نیستند بلکه برندهایی جدیدی هستند که قیمتهای پایینی داشته و بازار هدف آنها مشتریانی ست که به لحاظ اقتصادی قدرت خرید عطرهای تجاری و رسمی مانند دیور، شنل، آمواژ و غیره را ندارند. این موضوع حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز صادق است و در آنجا نیز چنین برندهای متفرقه ای یافت می شود.
در این بین شرکت های با اصالتی مانند ریو کالکشن (Rio collection) ، اسمارت کالکشن (Smart Collection) ، فرگرانس یا فرگرنس (Fragrance World) ، جان وین (Johnwin) و اجمل (Ajmal) هستند که فرمول عطر های اصلی را خریداری نموده و نمونه مشابه همان عطر ها را با قیمت بسیار مناسب تر تولید و روانه بازار می نمایند. این عطر از آن جهت شرکتی نامیده می شود که مانند عطر های تقلبی نیستند که سعی دارند نمونه تقلبی را بجای نمونه اصلی و با قیمت های گزاف بفروشند.
عطرهای اماراتی مشابه، برندهایی همانند جان وین هستند که با خرید فرمول عطر برندهای معروف، به صورتی قانونی رایحه آنها را تولید می کنند و با هزینه بسیار مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهند. این محصولات به دلیل رعایت قانون کپی رایت، نامی متفاوت و ترجیحاً ظاهری متفاوت را نیز برای شیشه و بسته بندی محصول خود انتخاب می کنند. اینها تولیداتی قانونی بوده و تقلبی محسوب نمی شوند. این عطرها بسته به شرکت تولید کننده دارای کیفیت بالا و بسته بندی زیبا و شکیل هستند.
این عطر ها بصورت قانونی و با نام و نشان رسمی و درج شده خودشان بر روی شیشه عرضه می گردند و در غالب موارد دارای انواع مجوز های بهداشتی نیز می باشند. این نوع عطر ها به دلیل گرانی عطر های اورجینال و افزایش قیمت جهشی آن، در ایران دارای طرفداران بسیاری می باشد و افراد بسیاری با مراجعه به فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن ارزان شرکتی ، بدلیل علاقه به رایحه عطر اصلی نمونه شرکتی آنرا خریداری می نمایند.