تاریخچه شری (شمیم ریح ایرانیان)
شرکت شری (شمیم رایحه ایرانیان) در سال 1384 توسط مهندس حسین حسینی با هدف تأمین اسانس و رایحه های آرایشی، بهداشتی و خوراکی تأسیس شد. در سال های اولیه تمرکز شرکت بیشتر بر شناخت هرچه بیشتر سلایق و نیاز قسمتهای مختلف بازار ایران بود، اما چند سال بعد، شری با ورود به بازارهای برون مرزی، صادرات خود را به کشورهای منطقه از جمله آذربایجان، عراق، لبنان و … آغاز نمود. شرکت شری به مأموریت سازمانی خود که همانا فراهم کردن اسانسهای آرایشی، بهداشتی و خوراکی با بهترین کیفیت و در انواع گوناگون می باشد ادامه خواهد داد و قصد دارد بازارهای جدید را نیز تجربه کند.
گروه بازرگانی و دانش بنیان شمیم ریح ایرانیان، در سال 1396 نام تجاری شری (Shree) را با هدف برندینگ در بازارهای داخلی و خارجی ثبت رسمی کرده است، همچنین کمپانی J.B.F.F هندوستان ضمن ثبت این برند، فروش این کمپانی را به تمام نقاط دنیا از طریق این نمایندگی ایرانی امکان پذیر نموده است.
هلدینگ شری
هلدینگ شری با تولید، واردات، ارائه و توزیع طیف گستردهای از ملزومات هنر-صنعت عطر و رایحه (اسانس، شیشه، والف، درب، طوقه، استند، جعبه و بسته بندی) تلاش میکند تا نیاز های متفاوت جامعهی هدف صنف عطر ، ادکلن ، رایحه و اسانس را با کاربردهای متفاوت آن برآورده سازد. برند شری (Shree) با بکارگیری تمام قدرت و کارایی و تجهیزات مرتبط در راستای توسعه اهداف بلند مدت خود و مشتری مداری، ارائه قیمتهایی رقابتی و متناسب، به همراه کیفیت مطلوب و برتر و تعهد به خدمات پس از فروش را از امتیازات و مزایای خود قرار داده است.
این هلدینگ در صادرات نیز فعالیت درخشانی داشته است. کشورهایی همچون آذربایجان، افغانستان، عراق، ترکیه، سوریه و لبنان از مشتریان حوزه خاورمیانه برند شری (Shree) میباشند.
شمیم ریح ایرانیان با بیش از یک دهه فعالیت حرفهای در حوزه عطر و رایحه موجب گردیده است تا با شناسایی پتانسیلهای بازار عطر . ادکلن و اسانس، نقاط ضعف و قوت کسب و کار با هدف توسعه و بومی سازی هنر-صنعت عطر در کشور، با ثبت برندهای آکوآ (تولید کننده عطر ایرانی)، هایپرفام (ثبت اختراع ماشین نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک عطرساز) و آکادمی عطر ریحا (برترین دانشگاه عطاری در ایران و کارآفرین برتر در آموزش عطر سازی) فعالیت خود را گسترش داده است.
شرکت دانش بنیان شری توانسته است تا با بکارگیری نیروهای جوان و متخصص در بخشهای هدف شناسی و مدیریت بازار، خدمات و امور مشتریان و موضوعات مرتبط به توسعه پروژه ها برای برندهای خود، فعالیت و خدمات شرکت را متناسب با روند پیشرفت فناوری و نیازمندهای روز مصرف با بهترین روال ارائه و مدیریت می نماید.
آقای حسین حسینی بنیان گذار برند شری، دانش آموخته رشته فناوری اطلاعات، با هدف فعالیت در بازار عطر و رایحه در سال 1385 وارد کسب و کار بازار عطر و رایحه شد و گروه بازرگانی حسینی را در همان سال تاسیس و با طی دوره های تخصصی صنعت عطر از شرکت های عطرسازی معتبری همچون Eurofragrance اسپانیا و J.B.F.F هندوستان و شرکت در سمینارها، همایشها و نمایشگاه های تخصصی، باعث آشنایی متقابل فعالان حوزه عطر و اسانس در داخل و خارج کشور شد و علاقه مندی ایشان به توسعه فعالیت ها با هدف تأمین اسانس و رایحه های آرایشی، بهداشتی و خوراکی موجب شد تا با گذشت پنج سال فعالیت مستمر و گسترش دامنه تعاملات باکمپانی های معتبر در منطقه، در سال 1391موفق به اخذ نمایندگی انحصاری فروش و بازاریابی کمپانی (J. B. Fragrances & Flavours.) J.B.F.F هندوستان در ایران و از سال 1392 تا سال 1400 مسئولیت فروش منطقه خاورمیانه کمپانی را عهده دار شود.
فلسفه شرکت شری
عطر و طعم یکی از بهترین معیارهای سنجش کیفیت درتولیدات محصولات آرایشی، بهداشتی و خوراکی می باشد و ما باور داریم با تخصص و رایحه شناسی بومی در این مهم، نقش آفرین بسزایی هستیم. مشتری مداری تنها یک شعار نیست و شری همواره مشتریان خود را شریک و همگام با خواسته های خود دانسته است. درک و آگاهی از سلایق مشتریان و رفع نیازهای آنان به طور مستمر سبب شده تا شری تنها گزینه قابل اطمینان آنها بماند.
تأمین
خلق رایحه، ترکیبی از هنر و فناوری روز دنیاست که کارخانه ی J.B. با در اختیار داشتن متخصصینی آموزش دیده در فرانسه و امریکا توانسته است با خلق محصولاتی با کیفیت و با تنوع بیش از ده هزار رایحه خدمت رسان این صنعت باشد. بازرگانی حسینی، مالک و صاحب امتیاز برند شری، در سال 1390 تا 1400 موفق به اخذ نمایندگی انحصاری فروش و بازاریابی شرکت J.B. در ایران و خاورمیانه گردید و تا امروز سهم گسترده ای از بازارهای ایران و خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.
نمایندگیها و عمده فروشان
تعداد 89 واحد تجاری به عنوان عمده فروش در بایگانی شرکت موجود میباشد که از این تعداد تماما با شرکت در ارتباط کاری نیستند و در این میان 15 الی 20 واحد به عنوان نمایندگی های فعال و عمده فروش با شرکت در تعامل تجاری هستند.
خرده فروشان بازار (فروشگاه های عطر)
بر اساس بازاریابی های انجام شده تعداد 778 فایل از مشتریان خرده فروشان بازار در بایگانی شرکت موجود می باشد که از این تعداد 371 واحد در تهران و مابقی در شهرستان ها واقع شده اند.
مصرف کنندگان نهایی
این گونه مشتریان بر اساس شناخت قبلی بطور محدود و مستقیما از شرکت خرید می کنند. با راه اندازی سامانه خرید الکترونیک شمار این نوع خریداران افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
تولید کنندگان محصولات آرایشی – بهداشتی و صنایع غذایی
یکی از بازارهای مطرح برای شرکت، صنایع غذایی و آرایشی- بهداشتی می باشد. شری وظیفه تامین محصولات و مواد اولیه مورد نیاز در صنایع وابسته را بر عهده گرفته و در کنار وظایف پیشین خود و در راستای گسترش حوزه فعالیت های کنونی به ویژه در راستای کمک به بهبود سطح بهداشت و سلامت عمومی جامعه با تکیه بر دانش و تخصص مدیران و کارشناسان به عنوان یک شرکت بازرگانی تامین بهترین مواد اولیه صنایع وابسته را نیز در دستور کار خود قرارداده است.
مشتریان سازمانی
با توجه به انواع محصولات شرکت که در خانواده محصولات آرایشی و بهداشتی بوده و بصورت کادویی و هدیه میتواند عرضه شود، شرکت میتواند وارد تعامل با شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی شود و از این فرصت ها برای کارمندان، کارگران و تمامی پرسنل آن سازمان ها استفاده کرده و محصولات شرکت را در پکیج های متفاوت و شیک ارائه دهد.